srbinside

Namera nam je da kroz tekstove o zanimljivim i manje poznatim događajima, ukažemo na bogato kulturno-istorijsko nasleđe koje postoji na ovom tlu. Takođe, ne treba zaboraviti ljude sa naših prostora koji su se proslavili svojim otkrićima i ostavili trag u svetskoj nauci, kulturi, umetnosti..., a nepravedno su kod nas zapostavljeni. Mnogo je i onih koji i danas služe na čast Srbiji, ali se o njima, nažalost malo govori. Takvim, običnim ljudima koji imaju ideju, rade nešto korisno, lepo, humano... posvećen je ovaj blog. Osim divnih ljudi, u Srbiji ima i prelepih predela, sela, varošica kroz koja možemo da putujemo zajedno!

Majstor Rade popravio više od 5.000 bicikala

srbinside | 05 Decembar, 2012 13:51

Kao i vozačima automobila, tako je i biciklistima teško da nađu dobrog servisera, a kada ga nađu, ostaju mu verni godinama. Jedan od takvih majstora je i Radoje Rade Mimović (50), što nam je bilo jasno i pre nego što smo ušli u njegovu radnju na Banovom brdu. Jer, od pet, šest bicikala koje je trebalo da opravi tog dana, bar dva su vredela po oko 500 evra, a vlasnici takvih dvotočkaša  – od onih koji izvozaju kudikamo više od tri kruga na Adi Ciganliji, svoje „ljubimce“ ne poveravaju baš svakome.

Radoje se ovim poslom bavi dvadesetak godina, a bicikl redovno vozi od 17. godine, kada je prestao da trenira atletiku. U početku je popravljao bicikle prijateljima da bi nakon par godina otvorio servis u koji danas svraćaju biciklisti čak iz Krnjače i Mirijeva. U međuvremenu, kroz ruke mu je prošlo više od 5.000 bicikala, a u nogama ima preko 200.000 kilometara pređenih na dva točka, odnosno bar četiri kruga duž ekvatora.

- Tokom sezone sredim par stotina bicikala, od najjeftinijih do skupljih modela. Najteže je kada neki deo zapeče, pa mora da se seče ili razbija. Posle toga, pletenje točka mi dođe kao odmor, pošto imam problema sa venama zbog višečasovnog stajanja. Ljudi uglavnom ne održavaju bicikle, posebno ako ih koriste samo za rekreaciju, jer ih na jesen samo negde sklone i ostave da rđaju. Iako danas sa interneta možete skinuti kako se menja ili šteluje svaki deo, većini je lakše da plate drugome da to uradi – objašnjava naš sagovornik.

Radoje, inače, ne naplaćuje popravku biciklistima koji prelaze velike razdaljine. Kada je svojevremeno kanadskom paru na proputovanju kroz Srbiju rekao da će im opraviti bicikle pod uslovom da mu ne plate, bili su zabezeknuti.

- Ranije sam često vozio u inostranstvu i da sam imao teži kvar, a, srećom, nisam, značilo bi mi da mi neko pomogne, pa da i pošteno naplati rad, samo da me ne „očerupa“ – kaže Radoje.

Još pamti i mladića iz Palerma koji se zaustavio pred njegovom radnjom na biciklu koji je bio u tako jadnom stanju, kaže, da ga ni Romi ne bi uzeli da ga je ostavio pored kontejnera za smeće. Kada mu je Radoje opravio bicikl, Italijan ga je pitao da li može da kampuje u njegovom dvorištu, ali, pošto to, sticajem okolnosti, nije bilo moguće, naš sagovornik mu je ponudio smeštaj u radnji.

- Ostao je pet dana i sjajno se proveo. Svaki dan je silazio na Adu. Posle je tim istim biciklom otišao u Bosnu, pa za Crnu Goru, do Albanije, Grčke i Turske. Sve je u glavi. Dobri primeri za to su Dušan Veršić, koji je izgubio obe potkolenice, i Aleksandar Vukov, invalid s jednom nogom, koje sam 2004. pratio kombijem dok su biciklama išli na Olimpijadu u Atini. Put od 1.200 kilometara prešli su za oko desetak dana, prelazeći i do 180 kilometara dnevno – dodaje on.

Radoje kaže i da je danas sve više Beograđana koji bicikl koriste za razonodu ili rekreaciju, ali da su još retki oni koji biciklom idu na posao, kao u našim ravničarskim krajevima ili Sloveniji i na Zapadu. Mišljenja je da je to zato što Beograđani još ne shvataju sve prednosti bicikla kao prevoznog sredstva. A ko nauči da sam promeni gumu, taj, sa relativno malo novca, može da se zaputi gde želi.

Komentari

Dodaj komentar





Zapamti me

 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by blog.rs - Design by BalearWeb